Home
Unterricht
Publikationen
Links
English
GJU Home
 

Publikationen

  1. C. B. Class, R. Rehak: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Inspiration, Informatik Spektrum Vol. 40, No.6, 2017

  2. M. Al-Addous, M. Alnaief, C. Class, A. Nsair, K. Kuchta, M. Alkasrawi, Technical Possibilities of Biogas Production from Olive and Date Waste in Jordan. BioResources 12(4), 2017

  3. B. Wieczorek, L. Ribe, C. B. Class, M. Brinkmeier: Analogien für Programmierkonzepte: Ein Weg zum Computational Thinking, in I. Diethelm (Ed.) Informatische Bildung zym Verstehen und Gestalten der digitalen Welt, 17. GI Fachtagung Informatik und Schule, Sep 13 - 15 2017, Oldenburg, 978-3-8879-668-8

  4. C. B. Class, D. Weber-Wulff: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Zukunftsvision - oder wie sieht Demokratie aus, wenn ...?, Informatik Spektrum Vol. 40, No.4, 2017

  5. M. Al-Addous, Z. Dalala, C. B. Class, F. Alawneh, H. Al-Taani, Performance analysis of off-grid PV systems in the Jordan valley. Renewable Energy. 2017

  6. C. B. Class, D. Weber-Wulff: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Manipulationen, Informatik Spektrum Vol. 39, No.3 , 2016

  7. C. B. Class, D. Weber-Wulff: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Das selbstfahrende Auto, Informatik Spektrum Vol. 38, No.6 , 2015

  8. C. Class, R. Rehak: Gewissensbits – Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Das Assoziationsmodul, Informatik Spektrum, Vol. 38, No. 2, 2015

  9. C. B. Class: Gewissensbisse - Fallstudien für den universitären Informatik-Unterricht, in P. Bittner, S. Hügel, H.-J. Kreowski, D. Meyer-Ebrecht, B. Schinzel (Eds.), Gesellschaftliche Verantwortung in der digital vernetzten Welt, LIT Verlag, 2014, 978-3-643-12876-8

  10. C. Class, C. R.Kühne: Gewissensbits – Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Drohnenprojekt, Informatik Spektrum, Vol. 37, No. 2, 2014

  11. C. Class: The Influence of Class Order on Rule Induction Results, The Fifth International Conference on Information and Communication Systems (ICICS 2014), Irbid, Jordan, April 2014

  12. C. Class, D. Weber-Wulff, T. Preuss: Gewissensbits – Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Data Mining für Public Health, Informatik Spektrum, Vol. 37, No. 1, 2014

  13. A. Zmily, C. Class, Y. Mowafi, D. Abu-Saymeh: An Interactive Educational Environment for Preschool Children, Workshop on Interaction Design in Educational Environments (IDEE 2013) at ICEIS 2013, Angers, France, July 2013

  14. C. Class: Bridging Cultural Differences in Teaching Computer Ethics An Example Using Personal Portfolios, ACM SIGCAS Computers and Society, Vol. 42, No. 2, Dec. 2012

  15. D. Weber-Wulff, C. Class: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Pseudokonferenz, Informatik Spektrum, Vol. 35, No. 5, 2012

  16. A. Muhaidat, M. Al-Addous, F. Alawneh, C. Class: A Photovoltaic System for Small Scale Brackish Water Desalination in Remote Areas, International Conference on Solar Energy for MENA Region (INCOSOL), Amman, Jordan, Oct. 2012

  17. D. Weber-Wulff, C. Class: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Planungen, Informatik Spektrum, Vol. 35, No. 3, 2012

  18. C. Class: Teaching New Technologies and Life-Long Learning Skills: A Sample Approach and Its Evaluation, International Journal of Advanced Corporate Learning (iJAC), Vol. 4, No. 4, Nov 2011

  19. M. Al-Addous, C. Class: Design and Evaluation of an Instructional Solar Energy Technologies Lab, International Journal of Online Engineering (iJOE), Vol. 7, Special Issue 1: "Educon 2011", Sep 2011

  20. C. Class, D. Weber-Wulff: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Supergrade, Informatik Spektrum, Vol. 34, No. 4, 2011

  21. D. Weber-Wulff, C. Class, W. Coy, C. Kurz, S. Ullrich, D. Zellhöfer: Fallbeispiel: Whistleblower Plattform, in: M. Maring (Ed.), Fallstudien zu Ethik in Wissenschaft, Wirtschaft, Technik und Gesellschaft, KIT Scientific Publishing, ISBN 978-3-86644-608-3, 2011

  22. D. Weber-Wulff, C. Class, W. Coy, C. Kurz, S. Ullrich, D. Zellhöfer: Fallbeispiel: Zivilitäre Forschung, in: M. Maring (Ed.), Fallstudien zu Ethik in Wissenschaft, Wirtschaft, Technik und Gesellschaft, KIT Scientific Publishing, ISBN 978-3-86644-608-3, 2011 (reprinted from D. Weber-Wulff, C. Class, W. Coy, C. Kurz, D. Zellhöfer: Gewissensbisse Ethische Probleme der Informatik Biometrie - Datenschutz - geistiges Eigentum, transcript Verlag, ISBN 978-3-8376-1221-9, 2009)

  23. C. Class: An Approach For Teaching New Technologies and Life-Long Learning Skills, IEEE EDUCON 2011, Learning Environments and Ecosystems in Engineering Education, April 2011, Amman, Jordan

  24. M. Al-Addous, C. Class: Acquiring expertise in a lab for solar energy technologies, IEEE EDUCON 2011, Learning Environments and Ecosystems in Engineering Education, April 2011, Amman, Jordan

  25. C. Class, D. Zellhöfer: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Anonymisierer, Informatik Spektrum, Vol. 33, No. 4, 2010

  26. C. Class, D. Zellhöfer: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Online-Banking, Informatik Spektrum, Vol. 33, No. 3, 2010

  27. C. Class: Ethical Issues related to the Use of E-Portfolios in: P. Baumgartner, S. Zauchner, R. Bauer (Eds.). The Potential of E-Portfolios in Higher Education, Studienverlag, ISBN 978-3-7065-4841-0, 2009

  28. D. Weber-Wulff, C. Class, W. Coy, C. Kurz, D. Zellhöfer: Gewissensbisse Ethische Probleme der Informatik Biometrie - Datenschutz - geistiges Eigentum, transcript Verlag, 978-3-8376-1221-9, September 2009

  29. C. Class, D. Weber-Wulff: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen? Fallbeispiel Medizinische Datensammlung, Informatik Spektrum, Vol 32., No. 5, 2009

  30. D. Weber-Wulff, C. Class, W. Coy, C. Kurz, D. Zellhöfer: Gewissensbits - Wie würden Sie urteilen?, Informatik Spektrum, Vol 31. No. 4, pp. 350-352, 2009

  31. C. Class: ICT Based Education For Cultural Literacy?, Varis,T. and Al-Agtash, S. (Eds.), Ubiquitous ICT for Sustainable Education and Cultural Literacy, Publications of the Finnish National Commission for UNESCO, No. 84, 2009

  32. C. Class: Software Qualität, Ethik und wir alle, FIfF-Kommunikation, No. 3, 2008, pp. 28-30

  33. C. Class: Von Räumen und Virtuellen Räumen, in Imhof, G., Grüter, U., Hunziker, B., Ittig, J., Henzirohs, B. (Hrsg.) "Technik + Architektur 1958-2008", ISBN 978-3-033-01601-9

  34. P. Bittner, C. Class, W. Coy, C. Kurz, B. Schinzel, D.Weber-Wulff, D. Zellhöfer: Diskussion ethischer Fragen in der Informationstechnik anhand von Fallbeispielen, Ch. 7 in: M. Warnke, D. Weber-Wulff, Kontrolle durch Transparenz - Transparenz durch Kontrolle, Tagung des Fachbereichs Informatik und Gesellschaft der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI), 2008, ISBN 978-3-86805-143-8

  35. C. Class, H. Diethelm, M. Jud, M. Klaper, P. Sollberger: Applying Learn Team Coaching to an Introductory Programming Course, 35th International Symposium IGIP: Engineering Education - The Priority for Global Development, 18. bis 21.9.2006, Tallinn, Estland.

  36. ICT und Ethik, educaguide, 2006
    available online; co-author of three chapters:
    • C. Class and B. Frischherz: Chancengleichkeit (Zugang zu Information)
    • C. Class and D. Knüsel: Privacy (Schutz der Person, Virtuelle Identität)
    • C. Class and B. Frischherz: Technologiemissbrauch (Viren, Spam, Hacker, Cracker)

  37. C.Class, B. Frischherz, D. Petko: Gesellschaftliche Aspekte des Internets - Informationsressourcen für den Unterricht, LOG IN Heft Nr. 136/137, 2005, LOG IN Verlag, Berlin

  38. C. Class, I. Dietrichs, B. Hunziker, M. Joss, U. Rieder: From Competent Student to Confident Engineer: Redesigning Engineering Education in Response to Economic and Social Change, 34th International Symposium IGIP: Design of Education in the 3rd Millenium, 12. bis 15.9.2005, Istanbul, Turkey.

  39. Christina Class, Bruno Frischherz, Christoph Bucher, Raphael Krütli: Methods in Teaching Ethics to Students of Business Information Technology, 33rd International Symposium IGIP / IEEE / ASEE: Local Identity and Global Awareness, Engineering Education Today, 27.9. bis 1.10.2004, Fribourg, CH.

  40. Christina Class, Werner Randelshofer: Using a Flexible Online Tutorial to Individualize Learning Activities, 33rd International Symposium IGIP / IEEE / ASEE: Local Identity and Global Awareness, Engineering Education Today, 27.9. bis 1.10.2004, Fribourg, CH.

  41. Christina Class, Bruno Frischherz: Angewandte Ethik im Informatikstudium. Informatik Spektrum, Vol. 26, No. 6, pages 410-417, 2003.

  42. Christina Class: Synchronization in Distributed Multimedia Applications. Shaker Verlag, Diss. ETH Zurich No. 13343, September 1999/Januar 2000. ISBN 3-8265-6906-7.

  43. Burkhard Stiller, Christina Class, Marcel Waldvogel, Germano Caronni, Daniel Bauer: A Flexible Middleware for Multimedia Communication: Design, Implementation, and Experience. IEEE Journal on Selected Areas in Communication, Vol. 17, No. 9, pages 1580-1598, 1999.

  44. Christina Class: Drei Monate am Collegium Helveticum: Nachdenken über Privacy. in: Gerd Folkers, Helga Nowotny, Martina Weiss: Sternwarten Buch 2, Haffmans Sachbuch Verlag, ISBN 3 251 400 134, 1999.

  45. Christina Class: Quality-of-Service Based Assessment of Synchronization Algorithms. TIK Report Nr. 74, August, 1999. 

  46. Christina Class, Burkhard Stiller, Bernhard Plattner: Die Verwendung von Dienstgüteparametern zur Bewertung von Synchronisationsalgorithmen. Praxis der Informationsverarbeitung und Kommunikation (PIK), Vol. 21, No. 4, December, 1998.

  47. Christina Class, Burkhard Stiller: A Methodology to Assess Synchronization Algorithms for Distributed Applications. 23rd IEEE Annual Conference on Local Computer Networks (LCN 98), Boston/Lowell, Massachusetts, U.S.A., pages 140-149, Oktober, 1998. 

  48. Burkhard Stiller, Christina Class, Marcel Waldvogel, Germano Caronni, Daniel Bauer, Bernhard Plattner: The Design and Implementation of a Flexible Middleware for Multimedia Communications Comprising Usage Experiences .TIK Report Nr. 54, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, July, 1998. 

  49. Burkhard Stiller, Germano Caronni, Christina Class, Christian Conrad, Bernhard Plattner, Marcel Waldvogel: Project Da CaPo , Volume III: Performance Evaluation. TIK Report Nr. 42, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, February, 1998. 

  50. Christina Class: Analysis of the Concord Algorithm and the Adaptive Synchronization Protocol Using QoSy.  TIK Report Nr. 37, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, February, 1998. 

  51. Christina Class: Synchronization Issues in Distributed Applications: Definitions, Problems, and Quality of Synchronization. TIK Report Nr. 31, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, December, 1997. 

  52. Burkhard Stiller, Daniel Bauer, Germano Caronni, Christina Class, Christian Conrad, Bernhard Plattner, Marcel Waldvogel: Project Da CaPo , Volume II: Implementation Documentation. TIK Report Nr. 29, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, 1997. 

  53. Burkhard Stiller, Daniel Bauer, Germano Caronni, Christina Class, Christian Conrad, Bernhard Plattner, Martin Vogt, Marcel Waldvogel: Project Da CaPo , Volume I: Architectural and Detailed Design. TIK Report Nr. 28, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, July, 1997. 

  54. Burkhard Stiller, Daniel Bauer, Germano Caronni, Christina Class, Christian Conrad, Bernhard Plattner, Martin Vogt, Marcel Waldvogel: Da CaPo - Communication Support for Distributed Applications . TIK Report Nr. 25, Computer Engineering and Networks Lab (TIK), Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, January, 1997. 

  55. Christina Class: Modelling of Interdependencies between Usage Profiles and Video Server Architectures. Diplomarbeit, Universität Mannheim, Institut Eurécom. August 1995.

  56. Christina Class: Gewinnung von Daten zur Bestimmung der Qualität von Testdatensätzen. Studienarbeit, Universität Mannheim, IBM European Networking Centre (ENC), Heidelberg, Sommer 1992.

 

© Christina B. Class; This is no official information of German-Jordanian University in Amman, Jordan.
last changed: